_____________________




Упознајте нас

Родитељи, добродошли...

Ђачки кутак

РТС - Моја школа





Пројекат




Age is just a number


ВРШЊАЧКИ ТИМ


ЕКО ШКОЛА


ПРАТИТЕ НАС И НА...


СЛУШАЈТЕ И ГЛЕДАЈТЕ НАС


_________________






Препорука за ефикасно учења

На овим странама налазе се савети за ефикасно учење, који ће ти помоћи ако их се придржаваш.

- Радне навике

- План учења

- Како треба учити
 

РАДНЕ НАВИКЕ

Зашто је корисно развити радне навике?

То је начин да имаш:

  • Више квалитетног слободног времена

Ако те развлачење пред почетак учења нервира, трeба да оформиш радне навике.Тако ћеш ефикасније учити и имати више времена за слободно време.

  • Бољи успех у школи

Са радним навикама учићеш редовно и лакше ћеш се покренути на учење, учићеш редовно, а то је предуслов за успех у учењу.

Шта је потребно за стицање радних навика?

  • Правити распоред дневних активности (планирати време за учење, одмор и разоноду), дакле план учења.

  • Учити сваког дана у палнираном термину

    ПЛАН УЧЕЊА

Рекли смо да је за формирање радних навика потребно имати учења. План може да буде писани и он укључује:

Планирање места, времена, градива које ће се учити и редослед учења

Где ћу учити?
Увек у истом простору, мирном, уз припремљене само прдмете неопходне за учење, за столом, седећи у столици ( како би одржао будност).

У ком временском интервалу ћу учити?
Пронађи свој ритам, учи онда када се осећаш одморно и спремно за учење.

  • Запиши у свом плану време учења (нпр. од 16 до19 часова). Планирај и паузе од 10-ак минута.

  • Планирај колико ћеш градива да савладаш за одређено време ( почни са умереним плановима које можеш да испуниш).

Кад год испуниш план награди себе нечим што волиш да радиш!

        Шта ћу учити, које градиво?

  • Ново градиво се учи истог дана када се учило у школи (учити оне предмете који су били тај дан у школи). Зато што је заборављање најбрже на почетку (ако одмах не поновиш оно што си тог дана учио велики део тога ћеш заборавити).

 

  • Затим, понављати предмете који су наредног дана у распореду.

        Којим редоследом ћу учити?

  • Прво учи градиво које је теже (док си одморан),

  • Сродне предмете не учи један за другим, да не дође до мешања,

  • Прави паузе између учења различитих градива,

Паузе се не праве током првог сата учења и не треба правити дуге паузе.

КАКО ТРЕБА УЧИТИ

Ево корака који ће ти помоћи да ефикасно учиш:

  1. Почетни преглед градива

  2. Постављање питања на основу наслова и поднаслова лекције

  3. Проучавање лекције у целини

  4. Препричавање својим речима

  5. Провера и обнављање
     

             1. Почетни преглед градива
У овом прегледу, не чита се цело градиво, већ:

  • Садржај поглавља (даје информације о темама које се обрађују)

  • Предговор

  • Наслове, поднаслове и понеку реченицу (прелетети градиво)

  • Табеле, графиконе, слике

  • Резиме

Зашто је потребно прегледати градиво?

Зато што ће градиво добити пун смисао и боље ћеш га схватити,такође ћеш моћи да пронађеш знања ако их добро организујеш.

  1. Постављање питања на основу наслова и поднаслова лекције

Можда су ти се у току прегледа градива јавила нека питања, то је добро за концентрацију, јер ћеш у току читања целог градива одговарти на та питања. Ако се нису спонтано јавила, сад је тренутак да их поставиш. Нпр.: “Који проблем ова лекција решава?“

  1. Проучавање лекције у целини

Пажљиво читамо лекцију у целини и трудимо се да:

  • Одговоримо на питања која смо поставили у претходној фази

  • Повежемо то што читамо са оним што већ знамо.

Ако подвлачиш текст:

Подвлачи само битне идеје и то тек када си схватио смисао лекције. Подвачи само кључне речи или делове реченица.

Није корисно подвлачити више од 10 до 15 % текста.

Када завршиш са проучавањем лекције можеш да направиш скицу или резиме-ако желиш( ово је добро за понављање касније).

Скица – тезе којима истичемо структуру лекције, као и најважније идеје и чињенице.

Резиме- укратко препричана лекција.

  1. Препричавање својим речима

У овој фази се присећаш главних идеја и препричаваш их, својим речима. Ако си подвлачио то може да ти помогне. Ово није преслишавање!

Ако ниси запамтио добро или разумео прочитај још једном.

  1. Провера и обнављање лекције и поглавља

Када завршиш с понављањем градива, погледај скицу/резиме и крени с преслишавањем али без гледања. Размишљај како су повезане чињенице.

Можеш да се преслишаваш и на крају мањих целина (поглавља), ако ти је лакше, али на крају целог градива обавезно.

Прво понављање на одмах након читања а свако следеће после дужих временских периода (после два дана, месец дана...у зависности од тежине градива)