Програм сарадње са породицом
Програми у области сарадње са породицом усмерени су пре свега на јачање родитељске компетенције и имају социо-едукативни и саветодавни карактер. Сарадња са породицом одвијаће се плански и систематски током целе године укључујући породице у планирање, реализацијуи евалуацију те сарадње. Овакав облик сарадње је веома сложен и динамичан процес који зависи од креирања заједничког става у комуникацији са родитељима . Зато је потребно организовано отварање ове теме у школи и прецизно формулисање праваца за сарадњу са родитељима. Да би се што боље одговорило потребама деце, породице и средине сарадња ће се реализовати применом и комбинацијом различитих облика сарадње:
Индивидуални контакти са родитељима
Индивидуални контакти са родитељима имају за циљ међусобно информисање о напредовању и укупном психофизичком и социјалном развоју ученика. Сваки одељењски старешина прима родитеље у време које сам одреди - дан отворених врата и о томе води посебну документацију. Посебно је важно интензивирати рад са родитељима ученика који показују изузетно напредовање или стагнирање у раду.
Родитељски састанци
Сваки одељењски старешина својим програмом рада утврђује број и садржај родитељских састанака који ће бити одржани током године (најмање четири, а по потреби и више).Одељењски старешина може реализовати и групне родитељске састанке уколико процени да су они сврсисходнији. На родитељским састанцима поред утврђених садржаја који се тичу анализе успеха и владања, реализације наставе, организације излета, екскурзија, рада ваннаставних активности биће реализоване и неке од педагошко-пихолошких и здравствених тема. У организацији родитељских састанака и избору садржаја разговора велико учешће ће узети психолог, педагог и директор школе. Обавеза сваког одељенског старешине је да на време пријаве одржавање родитељског састанка и поделе позивнице за исти. Тако ће на време све потребне информације стизати до родитеља а руководство школе биће у прилици да непосредно одговара на питања родитеља о свим актуелним дешавањима у школи.
Сарадња са родитељима одвијаће се на основу следећег програма:
НАПОМЕНА: Рад у области педагошко - психолошког образовања родитеља старатеља реализоваће се кроз: саветодавне индивидуалне и групне разговоре, дане отворених врата који су обавезни за све одељењске старешине, одељењске родитељске састанке, разредне родитељске састанке, радионице ,као и кроз учешћа на састанцима СР, ШО, стручног актива за ШРП...
Време реализације | Активности/теме | Начин реализације: | Носиоци реализације и сарадници |
Прва недеља септембра Мај, јун, током године Септембар и током године септембар |
Сарадња на прикупљању података: -о изјашњавању за изборне предмете -о психофизичким способностима детета -о социјалним, здравственим и породичним приликама -о мишљењу и ставовима родитеља о ВО раду школе- ШРП (анкете, скале процене...) у оквиру самовредновања и вредновања рада школе |
општи родитељски састанци, отворена врата, групни тематски родитељски, анкетирање родитеља, индиректни контакти са родитељима (телефонски позиви, писана обавештења...), писана комуникација (огласна табла, панои, белешке о детету, ученички портфолио, извештај о дечијем напретку,флајери, литература, сајт школе |
наставници Директор Педагог психолог |
- током године |
Партиципација родитеља: -на уређењу школског простора -у Савету родитеља, Школском одбору, Стручном актву за ШРП -у радионицама за Грађанско васпитање-за родитеље чија деца похађају грађанско васпитање -на родитељским састанцима -у програмима за наставу у природи и школске излете -партиципација родитеља у изради плана заштите чије дете врше насиље или је жртва насиља ( ИПЗ) |
отворена врата, групни тематски родитељски, анкетирање родитеља, индиректни контакти са родитељима (телефонски позиви, писана обавештења...), помоћ у акцијама школе, израда наставних материјала, организација излета, наставе у природи, писана комуникација (огласна табла, брошуре, панои, белешке о детету, ученички портфолио, извештај о дечијем напретку, брошуре, флајери, литература. |
наставници Директор Тим за ИОП Тим за заштиту од насиља |
- током године |
Рад у области педагошко-психолошког образовања: -родитеља-старатеља даровите деце -родитеља-старатеља чија деца имају проблема у развоју учењу и понашању -родитеља-старатеља деце предшколског узраста -упознавање родитеља –старатељ а у реформама у образовању, са уписном политиком школа -упознавање са увођењем инклузивног образовања -упознавање са остваривањем Програма заштите ученика од насиља |
отворена врата, индиректни контакти са родитељима (телефонски позиви, писана обавештења...), писана комуникација (огласна табла, брошуре, панои, белешке о детету, ученички портфолио, извештај о дечијем напретку, брошуре, флајери, литература. |
наставници Директор Рачуноводство Секретар Тим за заштиту од насиља |