_____________________

_________________

Екскурзија - пети разред

Дестинација: Београд – Текериш – манастир Троноша – Тршић - Београд

Екскурзија петих разреда је реализована 15.10.2014. године. Након прегледа аутобуса од стране полиције и утврђивања о регуларности, екскурзија је кренула у 8 часова испред школе. Ученици 5. разреда су кренули на екскурзију са два аутобуса са следећим распоредом:
У једном аутобусу су били ученици 5/1 са разредним старешином Александром Мишић, 5/3 – Јасмином Јанковић и 5/5 – Зораном Радовићем, док су у другом били ученици 5/2 са Јеленом Воларов, 5/4 – Јасном Жугић и 5/6 – Иваном Старчевићем.

Вођа пута нам је на почетку пута рекао да устајење са седишта није дозвољено као ни шетање по аутобусу и да такво понашање сноси казну у случају провере полиције, и деца су то максимално испоштовала. Аутобуси су чисти и комфорни а возачи љубазни и предусретљиви. Једина замерка је што није радило озвучење тако да смо били ускраћени за темељније објашњење водича куда се крећемо као и лакшу комуникацију са децом.
У 9.30 смо направили тридесетоминутну  паузу на бензинској пумпи.

У 11.00 часова стижемо у Текериш. Дочекује нас кустос музеја која нам прича о церској битци, најмлађем каплару на свету Момчилу Гаврићу, војводама Радомиру Путнику и Степи Степановићу, као и подизању споменика, симболике орлова и ловоровог венца на споменику и спомен костурници. После ове занимљиве приче крећемо даље и стижемо у манастир Троношу у 12.30 где, смо чули историјат манастира и обишли просторије у којима је боравио Вук Караџић.

У 14.00 стижемо у Тршић где смо имали план да обиђемо кућу Вука Караџића а затим идемо на ручак. Тај план смо изменили, јер се време променило, почела је да пада јака киша са грмљавином. Пошто смо били у близини ресторана ,,Промаја“ у коме смо требали да имамо ручак, прво смо ручали и сачекали да се време разведри а затим отишли до Вукове куће. У кући нам је кустос испричала Вукову биографију и занимљиве детаље из доба у коме је живео.

У 17.00 смо кренули за Београд, пуни утисака и лепог расположења. Деца су била за сваку похвалу, како у аутобусу, током целог пута, тако и док смо били у музеју и манастиру, пажљиво су слушали и били заинтересовани. За похвалу су и наставник Зоран Радовић који је водио рачуна о дисциплини, док је Александра Мишић била задужена за забавни део овог путовања. Испред школе смо стигли у 20.00 где су децу сачекали родитељи.